BMX-pyörät soveltuvat temppuihin, hyppyihin ja käännöksiin, tarkemmin sanottuna polkupyöräakrobatiaan, sillä kaikki pyörällä tehdyt temput ovat melko hienostuneita liikkeitä, joilla on vain vähän tekemistä tavallisen pyöräilyn kanssa. Siksi BMX-pyörät on myös suunniteltu erityisesti äärimmäisiin vaatimuksiin, eivätkä ne sovellu asfalttiteillä tehtäviin retkiin. Vankkarakenteinen rakenne tekee taiteilijan kumppaneista äärimmäisen ketteriä, joita voi ostaa jo 300 eurolla. Ammattilaiset käyttävät mielellään myös around 1000 euroa BMX-pyöräänsä.
flatland, race, street, park, dirt ja vert
Race Race kuvaa nopeaa pyöräilyä mäen ja mäen päällä erityisesti suunnitelluilla radoilla - aivan kuten motocrossissa. Tämä on paras tapa verrata BMX-urheilun muotoa, sillä sieltä se on myös saanut alkunsa: Motocrossista innostuneina jotkut nuoret alkoivat aikoinaan matkia pyörillään moottoriurheilua ja loivat näin perustan niille jännittäville lajeille, jotka nykyään houkuttelevat suuria yleisöjoukkoja jopa Euroopan mestaruuskilpailuissa. Vaativilla radoilla, jotka ovat täynnä esteitä, kuten kapeita betonikaarteita ja jyrkkiä mäkiä.
..
Aluksi saksalaiset ajajat* olivat kärjessä, mutta valitettavasti heidän menestyksensä on vähentynyt. Toivomme kuitenkin, että ratsastajamme* pystyvät jatkamaan entisiä suorituksiaan ja jopa ylittämään ne, sillä tämä värikäs freestyle-urheilulaji on edelleen ainutlaatuinen. Esimerkiksi naisten ja miesten sekajoukkueet sekä lapset 5-vuotiaista alkaen voivat jo osallistua - mistä muusta lajista löytyy vastaavaa? Ensimmäistä kertaa vuonna 2008 BMX-urheilijat saivat osallistua olympialaisiin ja lajiin "BMX Race" - todiste suuresta suosiosta ja ennen kaikkea ajajien korkeasta taitotasosta, joka on olympialaisten arvoinen.
Freestylea
Kuten nimestä nopeasti käy ilmi, freestyle kuvaa BMX-pyöräilyn vapaampia ja luovempia variaatioita. Yleisnimike "Freestyle" on jaettu Flatland-, Street-, Park-, Dirt- ja Vert-luokkiin, joista saa nopean yleiskuvan. Dirt Jumpissa hypyt ja niihin liittyvät temput tehdään ilmassa. Hypyt voivat olla yli kymmenen metrin pituisia, mikä osoittaa, kuinka korkeat materiaalivaatimukset pyörille asetetaan. Parkissa käytetään rajattua aluetta, joka on suunniteltu erityisesti BMX:llä tehtäviä temppuja varten. Esteitä, kuten ramppeja ja kaarevia osuuksia, käytetään, jotta ne voidaan hallita mahdollisimman näyttävästi temppujen avulla
...
Flatlandia voi ehkä parhaiten verrata tanssiin polkupyörällä, joka vaatii myös grindbaareja, niin sanottuja pegsejä, jotka kiinnitetään taka- ja etupyöriin. Esitetään temppuyhdistelmiä, nerokasta akrobatiaa, joka muistuttaa pikemminkin breakdancea. Tämä hyvin lonkkamainen laji ja siihen liittyvät kilpailut vaativat ratsastajalta vuosien harjoittelua ja järkähtämätöntä purevuutta, sillä hän ei saa kaihtaa maksimaalista keskittymistä tai kaatumisia. Kuten jo edellisestä kuvauksesta käy ilmi, erityisesti Flatland on hieman muunneltu versio tyypillisestä BMX-pyörästä. Ei tarvita pelkästään jalkatukia, vaan myös lyhennetty akseliväli ja varsi sekä pidempi istuintolppa.
Street
:
Street-BMX:n kuljettajat käyttävät temppuihinsa arkiympäristömme esteitä, hallitsevat kaiteet ja seinät - yksinkertaisesti kaiken, mikä tulee pyörien eteen ja on "jotenkin ohitettavissa" ... urheilullisuus ja luovuus ovat yhtä lailla välttämättömiä.
Vert: Vert-pyöräilijät käyttävät yksinkertaisesti rullalautailijoidemme halfippejä, jotka ovat samanlaisia kuin luokka "puisto", täydentääkseen ne mahdollisimman näyttävästi.
Vain parasta todellisille pyöräilytaiteilijoillemme
On sanomattakin selvää, että jopa 10 metrin hyppyjen ja erilaisten temppujen ja temppujen vuoksi kaikille polkupyörän osille on asetettu erityisvaatimuksia. Jopa nelinkertaisesti ristiintaitetut pyöränkehät kuuluvat BMX-pyörien ominaisuuksiin yhtä lailla kuin U-jarrut ja suuret vakaat polkimet. Yleisesti ottaen huomiota kiinnitetään kompaktiin rakenteeseen, jonka perustana on vakaa runko. Pitkille jaloille pidennetty yläputki on paras valinta, koska ratkaisevaa temppuilussa on, että polvet eivät saa koskaan olla tiellä ...
Erikoisuudet ja ominaisuudet
Vaatimusten vuoksi freestyle-pyörissä on erikoisominaisuuksia, kuten 360°-roottori ja jo mainitut polkimet. Yläputken pituus on ratkaisevaa vastaavan ajotyylin kannalta. Vakaan rungon on otettava luotettavasti vastaan raskas jarrutus- ja ohjausenergia, mutta ei vain se: myös kaikkien muiden osien on loistettava äärimmäisellä vakaudella. Freestylepyöräilijä tarvitsee täyden hallinnan riippumatta siitä, mitä manööveriä hän suorittaa. Jotkut niistä ovat hyvin niskavilloja, mikä osoittaa, miten vankkumattomasti BMX-ajajan on luotettava pyöräänsä. Kun temppuja ja temppuja tehdään paljon, sumeilematon tasapaino on olennaisen tärkeää, minkä vuoksi BMX-pyörät tarvitsevat tasapainoisen runkogeometrian. Kun ilmassa on monta metriä, tämä voi ratkaista onnistumisen tai kovan putoamisen välillä, sillä silloin jokainen väärin sijoitettu kilo tuntuu.
BMX-pyöräilijä ei odota kilpakoneeltaan vain paljon hauskanpitoa, vaan pikemminkin maksimaalista vakautta ja toimivuutta. Kun ohjaustanko tuntuu kuin pidennetyltä kädeltä ja kun ajokokemus on harmoninen ja intuitiivinen, kuljettaja voi ottaa vastaan minkä tahansa haasteen. Niinpä myymme pyöriemme kanssa paitsi laatua myös rohkeutta. Kuljettajasta ja pyörästä voi tulla yksi, ja kaiken tämän tuloksena on se, mitä voimme ihailla: korkeatasoinen ajotaito, joka on täynnä erilaisia manöövereitä, sensaatiomaisia hyppyjä ja inspiroivia temppuja. Rakastamme BMX-pyöriä, koska ne ovat jotain aivan erityistä - yhtä erityistä kuin niiden kuljettajatkin. Vahva ja vakaa kuin tankki, kestävä kuin kivi ja silti ketterä ja notkea kuin orava ... Vain freestyle-pyörät voivat yhdistää täysin vastakkaiset ominaisuudet!
Tee kaikesta näkemästäsi haasteesi: seuraava portaikko, penkka tai reunakivi, jokaisesta esteestä tulee sinulle uusi menestys, uusi kiivetty askel henkilökohtaisella voittokorokkeellasi ... Mestaroi kilpailut kukkuloilla ja maastossa, päihitä kilpailijasi ja normit: Freestyleriemme kanssa osoitteista Scott ja Cube
!