Materiaaleina käytetään materiaaleja, jotka kaikki ovat ylempää tai erittäin korkeaa hintaluokkaa. Ohjaustangon taaksepäin kääntyvä kiinnitys osoittaa heti eron tyypillisiin maantiepyöriin, ja istuma-asento näyttää olevan vieläkin jyrkempi, jotta joukkueen painopiste siirtyisi edelleen eteenpäin. Triathlonpyörän ilmanvastus on pidettävä mahdollisimman pienenä, joten kaikki komponentit ja osat poikkeuksetta on suunniteltu aerodynaamisesti. Tavoitteena on, että jokainen kipinä voimastasi virtaa vauhtiin parhaalla mahdollisella tavalla. Itsestäänselvästi nämä metallic kilpapyöräpedot sopivat yksinomaan kunnianhimoisille extreme-urheilijoille.
Verta, hikeä ja kyyneleitä - siinä missä normaalikuluttajat pelkäävät, triathlonistit vain lähtevät liikkeelle!
Ohjaustangon ergonominen geometry mahdollistaa eteenpäin ojennetun istuma-asennon säilyttämisen pitkälläkin aikavälillä. Lisäksi kevyt ja jäykkä runko - parhaimmillaan hiilikuitua - mahdollistaa parhaat tulokset. Se on olennainen osa, sillä sen avulla pyörän tuulen nopeus ja vakaus seisovat ja laskevat. Aloittelijana voit silti hyödyntää alumiinia hyvin. Vasta ammattilaisalalla mennään tosissaan; silloin hiili tulee välttämättömäksi.
Erona tyypillisiin maantiepyöriin on istuin, koska istuinputki on jyrkempi. Samanlainen on kuitenkin pyörän luonne, sillä maksimiarvot on otettu huomioon, jotta kitkavastus olisi mahdollisimman pieni. On tarpeetonta mainita, että triathlonpyöristä jätetään pois kaikki turha, joten niitä ei ole hyväksytty normaaliin tieliikenteeseen. Mahdollisuuksien laaja kirjo ja pyörien vertailu tekee selväksi, mikä on nykyään mahdollista ja miten äärimmäisiä vaatimuksia voi olla met. Triathlonpyörämme ovat yhtä aikaa silmänruokaa ja kiehtovia huippukoneita, jotka tekevät pahaa-aavistamattomallekin selväksi, mikä erottaa "tavallisen urheilijan" extreme-urheilijasta - lähes kunnioitusta herättävää!