Uusimman sukupolven hiilimonokokki-runko
Cube Elite käyttää kahta huippumodernia hiilimateriaalia C:62 ja C:68, numerot ilmaisevat hiilikuitujen osuuden. C:68-runko on siis kevyempi ja vakaampi, kun taas C:62-rungossa on hieman suurempi hartsipitoisuus. Advanced Twin Mold -prosessi, joka mahdollistaa hiilikuitujen optimaalisen sijoittelun, mahdollistaa erinomaisen painon ja maksimaalisen jäykkyyden. Muut tekniset ominaisuudet, kuten kartiomainen pääputki ja integroidut hiililaakerikuoret, ovat vain osa tämän huipputeknologisen rungon eduista. Yhdessä 12 mm:n push-in-akselien ja PressFit-kampiakselin kanssa kaikki kilpailupyörän ominaisuudet täyttyvät. Tärinää vaimentavat istuinjouset takaavat kaiken urheilullisuuden edellyttämän mukavuuden. Upotetut vetimet paljastavat katkeamattoman näkymän kauniiseen runkoon.
Elite C:62, pyörä kilpapyöräilijöille
Elite C:62:lla Cube tarjoaa asiakkailleen pyörän, jolla saavutetaan nopeuksia, jotka muuten olisivat mahdollisia vain kilpapyörällä. C:62 monocoque-runkoon perustuva pyörä on saatavana kahtena eri versiona. "Race"-versio on varustettu lähes täydellisellä Shimano XTR-ryhmällä. Takavaihteen 2x11-vaihteet yhdessä pyörän kunnianhimoisen välityssuhteen kanssa takaavat maksimaalisen nopeuden tulevassa kilpailussa. Shimano XTR-jarru on harvinainen, jalo ja luotettava ja sopii jokaiseen ammattikäyttöön. Herkän Fox 32 Float -ilmajousitushaarukan käyttö jatkaa johdonmukaista päätöstä ensiluokkaisten komponenttien puolesta. Sensaatiomaisen reilun 9 kilon kokonaispainon saavuttamiseksi myös ohjaustanko ja satula on valmistettu hiilestä. Newmen Evolution SL A25 -pyöräkerta on "tubeless ready" ja siten valmis Endurance-käyttöön. Kevlarilla päällystetyt Schwalbe Rocket Ron / Racing Ralph -renkaat takaavat aina riittävän pidon ja pidon. "Eagle"-version myötä Cube tarjoaa asiakkailleen ratkaisun yhteen maastopyöräilyn eniten keskustelua herättäneeseen kysymykseen: Sram vai Shimano? Fox vai Rock Shox? Elite C:62 Eagle käyttää nerokasta Rock Shox Reba RL:ää ja Sram X01 Eagle -takavaihdetta 1x12-vaihteella. Jarrut, kampiakseli ja kasetti ketjuineen ovat myös Sram. Pyörä on Eagle-varusteissa muutama sata grammaa kevyempi. Päätös on ajajan oma, mutta selvää on myös se, että molemmat pyörät ovat huippuluokan hardtaileja.
Voittajakorokkeella näkyvästi Elite C:68
Cube Elite C:68 vähentää viimeisetkin mahdolliset grammat matkalla voittajan palkintokorokkeelle, koska sen rungon hiilikuitujen osuus on kasvanut. Cube vähentää kaikkia turhia "paksuntimia" ja käyttää vain kevyimpiä komponentteja. "SL"-versiossa Sram XX1 Eagle -takavaihteessa on 1x12-vaihteet. Ohjaustanko, satula ja istuintolppa on valmistettu hiilestä. Mukavuutta ja pitoa lisää Rock Shox SID RL -ilmajousitushaarukka, jossa on tyylikkäät mustat uppoputket. Jarrutukseen käytetään jaloa ja uskomattoman tehokasta Sram Level Ultimate -levyjarrua, jota käytetään usein ammattilaisalalla sen reaktiokäyttäytymisen vuoksi. Kokonaispainoltaan hieman yli 9 kiloa Cube Elite C:68 SL on kilpakone kakkosmetsästäjille. "SLT"-varustelussa Cube käyttää tinkimättä vain parhaita ja jaloimpia komponentteja. Tässä ei ole juuri mitään parannusta saavutettavissa virittämällä. Fox 32 Float -ilmajousitushaarukka Kashima-pinnoitteella on alku. Hiilestä valmistettujen komponenttien lista on pitkä. Ohjaustangon ja pyörien lisäksi satula, istuintolppa ja kaikki Shimano komponentit on valmistettu kevyistä hiilikuiduista. Vaihteet vaihdetaan Shimaon sähköisellä Di:2:lla. Tämä tinkimätön varustus laskee pyörän painon vajaaseen 9 kiloon ja tekee siitä todellisen ammattilaispyörän.
Nerokas kilpailu look
look Cube Elite -sarjan pyörää voi kuvailla vakavaksi ja ammattimaiseksi. Runkosarjat ovat pääosin mustia ja kontrastiväriset yksityiskohdat ovat huomaamattomia eivätkä koskaan tungettelevia. Erittäin tyylikkäät runkosarjat antavat pyörille aggressiivisen, urheilullisen luonteen, jota laadukkaat kiinnitykset täydentävät upeasti. C:68-sarjan pyörissä yksittäisten hiilirakenteiden sijoittelu näkyy myös selvästi, mikä tarjoaa upeat näkymät joka kulmasta.